16 november!

Godkväll ! :)
Redan den 23:e november idag. Min lilla prinssesa är redan en vecka gammal. Känns som de vore igår hon kom till världen! :)
De var en tidig morgon den 15 november som min första förvärk kom. Nästan varje timme hade jag en förvärk fram till klockan 22:00 på kvällen då dem blev starkare. Så ringde Ystad BB för och höra med dom hur jag skulle göra. Skulle mina värkar bli tajtare skulle jag höra av mig igen. Vi bestämmer oss för att gå och lägga oss vid 24:00 tiden. Men när mina värkar kommer klarar jag inte ligga kvar i sängen. Men försökte ändå sova. Till slut klarar jag inte av de för får en sån smärta i ryggen. Ringer till Ystad BB igen och dem tycker jag ska komma in på en kontroll. Så vid 02:00 åker vi mot Ystad. Vi kommer fram vid 03:00 tiden och jag blir undersökt. Då har jag öppnat mig 4 cm. 
Hoppar i ett varmt bad, ligger där ca en timme. Efter de är jag mycket uppe och går och ligger en del i sängen och där använder jag mig av lustgas. Fram till kl ca kl 12.00 på lördagsmorgonen då mina riktiga värkar börjar komma. Då ber jag om epidural, men då hade jag redan öppnats 10 cm så var inte lönt att få någon ryggbedövning. Men allt flyter på och 13:32 tittar vår Livia ut. Går inte beskriva mina känslor när jag får upp henne. Helt overkligt och en massa blandade känslor. Börjar gråta av lycka. Det bästa som hänt mig, att bli mamma ! :)
Sen hade jag en underbar sambo som stötta mig igenom hela förlossnigen. Hade inte klarat mig utan han. Fick även stort stöd från personalen som hjälpte mig att ta nya tag. Ett BB som jag verkligen kan rekommendera. Vi stanna kvar i 2 dagar för ville vara säker på amningen skulle funka. Men började redan amma efter någon timme och de gick jätte bra och har fortfarande inga problem med de!
 
 Livia Pettersson
Vår lilla flicka vägde 3110 g och 50 com lång :)
 
 
Här är Livia 6 dagar gammal! :)
 


Kommentarer
Silvana

<3

2013-11-23 @ 22:50:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0