Lax till middag! :)

Fick lagat en god middag idag vilket var ett tag sen nu. Har mest ätit äggröra, gröt eller sallad. Min middag bestod av lax med sallad och en kantarell sås.

Dagens köp:
Lax, en burk  en paket philadelphiaost, kantarellfond, svamp och sallad

1. Först tog jag och la upp laxen i en ungsform
2. Blanda philadelphiaost och ca 2-3 msk kantarellfond och skar upp små bitar svamp som jag även la i.
3. La sedan över detta på laxen och vid sidan om la jag strimlad paprika, purjolök och svampen som blev över.
4. Ca 20 min var den inne ugnen och under tiden gjorde jag en god sallad.
När de var ca 2-3 min kvar la jag över lite kräftstjärtar :)

Riktigt gott var de. Här kommer en bild på maten :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0